2021 Yılı | Sağlık | Estetik | Güzellik

Yeni Bir Yıl Yaklaşıyor. İyisiyle Kötüsüyle 2020 Yılında Covid-19 salgını ile dünya olarak büyük bir mücadele içine girdik. Kendimize, ailemize ve topluma düşen büyük görevlerin üstesinden gelmeye çalışıyoruz. 2021 yılı bu geçirmiş olduğumuz bu süreci hızlı atlatmamıza ve güzel günler geçirmemize vesile olur umarız.

2021 yılına birkaç hafta kala…Alınacak hediyeler, gidilecek tatiller, dışarıda veya evde kutlama planları, azalacak olsa da 2021 yılının umutları ve hayalleri aklımızın bir kenarında uçuşmaya başladı bile.

Peki Cildimiz ve Sağlığımız İçin Neler Yapmalıyız?

Cildinizin Doktoru Tuba KAVALA

Özellikle sorunlu bir cilde sahipseniz bir cilt uzmanından yardım almanız daha doğrudur. Çoğu kişi kendi cildini kuru veya yağlı bir cilt olarak tanımlayabilir. Gerçekte her iki durumda birbirinin zıttı değildir. Kuruluk ciltte nem eksikliğidir; yağlı cilt ise yağ salgısının artması sonucu gelişir. Özellikle soğuk havalarda cilt tipiniz yağlı olsa bile nemlendiriciye ihtiyaç duyabilirsiniz. Bazı cilt tipleri ise karma olarak nitelendirilir. Yani yüzün özellikle T bölgesi denilen alın ve burunu kapsayan alan yağlı bir yapıya sahipken; diğer alanlar kuru bir cilt yapısının özelliklerini taşıyabilir. Yağlı ciltler için kullanılacak nemlendiricilerin kesinlikle yağlı ve sivilceye neden olmaması cildin yağ dengesini düzenleyici ek maddeler içermesi gerekir. Yağlı cilde ek olarak sivilceler de varsa doktor kontrolünde tedavi almak daha doğru bir tercih olacaktır. Temizleme, nemlendirme, güneşten koruma, ihtiyaç anında uzman önerisiyle antiaging kremleriyle günlük bakımlarınız aksatmayın. Size tavsiyemiz ozonlu ürünler olacaktır. Ayrıca; ‘’Küçük Dokunuşlar Keyifli Sonuçlar’’ çıkaracak düzenli medikal işlemler ile cildinizi yeniden tazeleyin.

Peki Bu İşlemler Nelerdir?

Cildiniz için alacağınız dışarıdan veya içeriden önlemler dışında, alanında profesyonel bir kliniğin desteğiyle uygulayacağınız CGF Kök Hücre Tedavisi, Mezoterapi, Dermapen, Medikal Cilt Bakımları, Ozomezoterapi Uygulamaları ve Botoks, Dolgu İşlemleri ile 2020 yılının tüm olumsuz etkilerinden birkaç uygulama ile arınmak mümkün olacaktır.

Sağlığınız İçin Ozon Tedavisi

Tüm dünyayı etkileyen ve milyonlarca insanın zor durumda olduğu Korona virüs pandemisi, maalesef ülkemizde de hayatı çok olumsuz etkilemekte ve tedirginlik yaratmaktadır. Burada ilk sırada hastalıktan korunma ve izolasyon, ikinci sırada enfekte olan kişinin tedavi ve takibi önem arz etmektedir. Ozon yeryüzünde bilinen en güçlü doğal dezenfektanlardan biridir. Ozona dirençli bilinen bir bakteri, virüs, mantar ve protozoa yoktur. Sistemik uygulanan ozon teedavisi ile kan oksijenlenmesinin artırılması dışında, güçlü bir bağışıklık sistemi aktivasyonu sağlanarak her türlü viral ve bakteriyel enfeksiyona karşı doğal bir direnç kazanılmış olur. Korona Virüs Enfeksiyonunda  dünyada birçok hastane ve klinikte ozon tedavisi uygulanmış, mevcut tedavilere katkısı ve etkinliği her geçen gün yayınlanan makalelerde dile getirilmiş ve her gün yenileri eklenmektedir.Dolayısıyla Korona Virüs salgınından hem korunmada hem de tedavide etkin, kolay ve güvenilir bir yardımcı tedavi modalitesidir.

Medikal Ozonun Tedavi İçin Uygulandığı Hastalık ve Durumlar Nelerdir?

– Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi,
– Damar dolaşım bozukluklarının giderilmesi,
– Romatizmal hastalıklar ve fibromiyaljinin kontrolü,
– Bel ve boyun fıtıklarında ağrının azaltılması,
– Diyabet ve diyabete bağlı komplikasyonların özellikle ayak yaralarının tedavisi,
– İnsülin direncinin azaltılması, metabolik sendrom ve yağlı karaciğerin tedavisi,
– Yara ve yanık tedavileri,
– Kolit olarak geniş anlamda ifade edebileceğimiz inflamatuar barsak hastalıklarının tedavisi,
– Kronik yorgunluk sendromu,
– Baş ağrıları, migren,
– Alerjiler
– Akut viral hepatitler ve herpes (uçuk) tedavisi
– Tekrarlayan vajinal mantar
– Kanserde destek tedavi,
– Ciltte yaşlanmanın geciktirilmesi,
– Sağlıklı yaşlanmanın sağlanması için uygulanabilir.

Ozon Tedavisinin Uygulanma Yöntemleri Nelerdir?

1- Damardan alınan kanın ozonlanması ve kişiye verilmesi: Kişiden uygun şartlarda alınan kanın kapalı devre bir sistem içinde ozon gazı ile karşılaştırılması ve kişiye geri verilmesi ozon tedavilerinde Majör tedavi denilen ana tedavi şeklini oluşturur. Majör otohemoterapi, en yaygın kullanılan bu metotla 50-200 ml kan alınarak, dozu belirlenmiş ozonla karıştırıldıktan sonra tekrar kişiye geri verilmesidir. Genellikle haftada 2 veya 3 defa en az 10 seans olacak şekilde protokol belirlenir ve uygulanır. Ana tedavi yöntemidir. Diğer ozon tedavileri ile desteklenebilir.
2- Adeleden ozonlanmış kanın verilmesi (Minör otohemoterapi) Kişiden alınan 2-5 cc kan, belirlenmiş dozda ozonla karıştırılarak kas içine enjekte edilmesidir.
3- Torbalama (Torba ve kupa ile ozon uygulanması): Bölgesel olarak tedavi edilecek alana ozon gazının uygulanması işlemidir. El ve ayaklar özel bir torba içine sokularak nemlendirilir ve cildin ozonu emmesi sağlanır.
4- Vücut boşluklarına ozon gazı verilmesi: Rektal, vajinal ve kulak yoluna püskürtme ile ozon verilmesidir. Makattan ozon gazının verilmesi, ülseratif kolit, Crohn hastalığı gibi iltihabi barsak hastalıkları adı verilen bir hastalık grubunda uygulanmaktadır. Hasta kendi kendine uygular, tek kullanımlık tüp ve torbalar kullanıldığı için hijyeniktir.
5- Eklem içine ozon gazı verilmesi: Ağrılı iltihabi eklem romatizması olan artrit ve tekrarlayan artroz gibi hastalıklarda uzman doktorlar tarafından çok yavaş olarak eklem içine ozon gazı verilir.