Ozon İle Yara Tedavisi

Diyabetik yaralar dolaşım bozukluğu ve bağışıklık sisteminin güçsüzlüğü nedeniyle ortaya çıkar. Temelinde bir dolaşım bozukluğu olduğu için iyileşmesi de oldukça zordur. Bu bağlamda yarım asırı aşkın bir süredir ozon ile diyabetik yara tedavisi yapılmaya başlandı.

Ozon tedavisinin tıp alanına girişi 2. Dünya Savaşı sırasında iyileşmeyen derin yaraların tedavisiyle başladı. Yara tedavisinde görülen mucizevi başarılarla diğer alanlarda da çalışmalar yapıldı. Bu vesileyle kanser, bağırsak hastalıkları, karaciğer hastalıkları, zayıflama, cilt hastalıkları gibi birçok problemin tedavisinde tamamlayıcı rolüyle alternatif tıbbın içinde yer aldı.

Yaraların iyileştirilmesi için kullanılan ozon tedavisi yöntemleri arasında major ozon tedavisi ve ozomezoterapi yöntemi kullanılır. Majör tedavide vücuttan kan alınarak ozon gazıyla birleştirildikten sonra tekrar vücuda geri gönderilir. Torbalama yöntemde ise sorunun bulunduğu bölge torba ile sarılır ve bu alana ozon gönderilir.

Diyabetik vakalarda özellikle ayak ve bacaklarda ülseröz yaralar meydana gelir. Bası altında olan bu yaraların iyileşmesi çok kolay olmaz. Ancak seans şeklinde uygulanan ozon tedavisi ile beraber bu yaraların zamanla iyileştiğini ve nihayetinde kapandığını görebiliriz.

Ozon ile yara bölgesindeki oksijen miktarı artar, doku ve hücreler kendini yeniler; böylelikle bir tamir süreci başlar. Zamanla hem yaralar iyileşebilir hem de hasta ağrılı ve enfekte dönemden kurtulabilir. Yara bölgesine uygulanan ozon, o bölgede yüksek oksijenasyon sağlar. Doku iyileşmesini arttırır. Ödemi azaltır. Dolaşımı canlandırır. Hiperbarik oksijen tedavisine eşdeğerdir, hatta çoğu vakada daha etkilidir. Yara bakımı için yapılan bu ozon tedavisi seanslar halinde yapılır. Seans sayısı yaranın boyutuna ve derinliğine göre değişir. Genellikle 10 seans sürse de bazı yaralarda bu sayı 20’ye çıkabilir. Ancak tedavi işlemi ağrılı veya acı verici bir süreç olmadığı için seansların artması da kişiyi zorlamayacaktır. Önemli olan kaç seansta olursa olsun yaraların iyileşmesidir. Seanslar genellikle haftada 2-3 kez yapılır.