Diş Sıkma Sorununun Tedavisi Masseter Botoksu

Diş sıkma sorununun en gözde tedavi seçenekleri arasında masseter botoksu geliyor. Yani çene botoksu, yalnızca estetik amaçlı değil birçok alanda da kullanılıyor. Günümüzde diş gıcırdatma veya diş sıkma problemi olan her hasta, gece uykusunda ya da gündüz fark etmeden istemsiz olarak çene kaslarını sıktığı için büyük problemler yaşar.

Diş Sıkma | Masseter Ne İşe Yarar?

Masseter botoksunun amacı çiğneme kaslarının gücünü zayıflatmaktır. Çünkü çene kaslarının güçlü ve tekrarlayıcı hareketleri hem çene hem de yüz bölgesinde ciddi derecede ağrılara, dişlerde aşınmaya ve çene ekleminde bozulmalara neden olabilir. Çenede oluşan bu ağrı gün boyunca kişinin günlük aktivitesini kısıtlar. Yaşam kalitesi minimum düzeye iner. Masseter botoksu, çene bölgesindeki çiğneme kaslarının gücünü zayıflatacağı için çene bölgesinde oluşan ağrıyı azaltarak önlemesine yardımcı olur.

Masseter botoksu, diş gıcırdatma ve diş sıkma (bruksizm) tedavilerinde etkili bir tedavi seçeneğidir.

Diş Sıkma | Masseter Nasıl Uygulanır?

Masseter Botoks, dişlerimizi taşımamıza destek olan en büyük çene kasları dediğimiz masseter kaslarını kontrol altında almamıza yarayan bir işlemdir. İşlem esnasında yanak bölgesinden direk kas grubu içine btoks enjekte edilir. Tedavi amacıyla kullanılır. Botoksun etkisi kullanılan ilacın kalitesine göre ve kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Örneğin bazı hastalarda 3-4 ayda etki gösterirken bazı hasta grubunda ise 6-12 ay arasında etki gösterdiği gözlemlenmiştir.

Diş Sıkma | Masseter Botoksu Ne Kadar Sürer ve Sonrası Nasıldır?

Masseter diş sıkma botoksu çok vakit almayan, kısacık bir öğle arası gidip yaptıracağınız birkaç botoks enjeksiyonu sayesinde artık geceleri dişlerinizi sıkmadan uyumanın keyfini yaşayabileceksiniz. Masseter botoks enjeksiyonlarının gün içinde yemek yeme ya da konuşma gibi önemli fonksiyonlara hiçbir etkisi olmayacaktır. Gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz.