Leke Tedavisi

Bazıları cildindeki çillerden, güneş lekelerinden veya diğer türlü lekelerden memnunken çoğu kişi bunlara karşı büyük bir nefret duyuyor. Zira kızıl bir saçla birlikte az miktarda çil kadınları sevimli gösterebilirken, çok fazla sayıda cilt lekesi maalesef hiç istenmeyen görünümlerin elde edilmesine neden olarak rahatsızlık veriyor. Bu nedenle leke tedavisi nedir, nasıl yapılır sorusuna da bir yanıt vermek gerekiyor.

Ciltteki lekelerin temel kaynağı onlara karşı bir tedavi yaratabilmek için önemli. Eğer cildinizdeki lekeler çeşitli hastalıklar neticesinde ortaya çıktılarsa, bu hastalıkların tedavisini görmek onları ortadan kaldıracaktır. Cilt hastalıklarının yanında karaciğer hastalıkları veya çeşitli hormon bozuklukları da ciltte lekelenmeye sebep olabildikleri için lekelerin tam kaynağının tespit edilmesi önemli.

Bazılarında ise doğuştan gelen lekeler mevcuttur ve bunlar genelde güneş altında daha da artış gösterirler. Bilhassa hassas ciltli olanlarda ortaya çıkan bu durum, yüz bölgesindeki çiller gibi olabilirler ancak bazen vücudun diğer yerlerinde de yoğun miktarda bulunurlar. Çillerin bu şekilde çoğalmaları ve koyulaşmalarını engellemek için güneşten uzak durmalı, şapka takmalı, güneş kremleri ile cildinizi korumalısınız. Çillerin miktarı güneş görmedikleri zaman ciddi oranda azalacaktır.

Ancak çil haricinde oluşan güneş lekeleri hem yaz hem de kış mevsiminde varlık gösterirler ve adetlerinde pek değişim olmaz. Lakin güneş gördükçe koyulaşan bu lekeler, ilerleyen senelerde kanserli hücrelere dönüşme riskine de sahip olurlar. Lazer tedavileri ile bu lekelerden neredeyse tamamen kurtulmak mümkün lakin yeniden uzun sürelerle güneşe maruz kalmak ve su toplayacak kadar yanmak, onların tekrar ortaya çıkması ile sonuçlanacaktır. Bu yüzden güneş lekelerinden kurtulduktan sonra güneş altında çok uzun sürelerle bulunmamaya dikkat etmek gerekiyor.

Leke tedavileri genellikle 4-6 seans arasında başarılı olurlar ve tüm lekelerin %75’inden fazlası bu seanslar sonucunda ortadan kalkarlar. Ancak derinin daha alt bölgelerinde oluşmuş olan derin lekelerin ortadan kaldırılabilmesi için seans adedinin artması gerekebilir. Yine de ilk seanstan itibaren lekelerde ortaya çıkan iyileşmeleri siz de hemen fark edebiliyorsunuz.