Ozon Tedavisi ve Sistemik Skleroz (Skleroderma)

Nadir görülen bir hastalık olan skleroderma, deride sertleşme ve kalınlaşma ile kendini gösteren ve iç organlara kadar etki edebilen, otoimmün bir rahatsızlıktır. Skleroderma kadınlarda erkeklere nispeten daha fazla görülmekle birlikte çeşitli türleri mevcuttur. Nedeni tam olarak tespit edilememiş olan sklerodermanın, otoimmün yani bağışıklık sistemindeki bozukluk dolayısıyla kendi kendine saldırması sebebiyle ortaya çıkan bir rahatsızlık olduğu düşünülmektedir. Aynı zamanda romatizmal bir rahatsızlık olan sklerodermanın lokalize ve sistemik olmak üzere iki temel çeşidi mevcuttur.

Lokalize skleroderma, hastalığın sadece cildi etkilediği türü iken sistemik sklerodermada damarların ve iç organların da etkilenmesi söz konusudur. Otoimmün hastalıklar söz konusu olduğunda akla ilk gelen destek tedavi yöntemi olan ozon tedavisi, bir otoimmün hastalık olan sklerodermanın tedavisinde de sıklıkla başvurulan ve kendisinden olumlu sonuçlar alınan güvenli ve doğal bir uygulama olarak karşımıza çıkmaktadır. Ozon tedavisi, bağışıklık sistemini düzenleyici ve güçlendirici etkiye sahiptir. İşte ozon tedavisi tam da bu yönüyle, bağışıklık sisteminin düzgün çalışmamasından kaynaklanan skleroderma hastalığının iyileştirilmesinde önemli rol oynamayı hedefler.

Ozon tedavisi sayesinde bağışıklık sistemi düzenlenip regüle edilerek, skleroderma hastalığının kaynağına etki edilmiş olmaktadır. Bunun yanı sıra, ozonun antienflamatuar özelliği ise skleroderma rahatsızlığında söz konusu olan iltihaplanmanın giderilmesine yardımcı olur. Ozon tedavisi ile kan damarlarında ve dokularda sağlanan oksijenlenme ise vücut genelindeki hücre ve doku hasarının giderilmesi noktasında etkili olur.